23 Ağustos 2009 Pazar

Anlamlı Koşu

ABD'deki Dowling Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ergün Yurdadön, sigaranın zararlarına dikkati çekmek amacıyla Kars'ın Sarıkamış ilçesinden İstanbul'a kadar yapacağı ''30 günde 30 maraton'' koşusunu sürdürüyor.

Ordu'ya ulaştıktan sonra ayağındaki ağrı nedeniyle koşusuna iki gün ara vermek zorunda kalan Yurdadön, koşu boyunca haftada iki gün dinlenmesi gerekliliği olmasına rağmen, kendisinin bu arayı vermediğini ve bu nedenle sağ ayak bileğinde ağrı meydana geldiğini söyledi.

Bundan dolayı koşusuna iki gün ara vermek zorunda kaldığını ifade eden Yurdadön, şöyle konuştu:

''1 Ağustosta Kars'ın Sarıkamış ilçesinden başlatmış olduğum koşuda Ordu'ya ulaştım. Koşu boyunca haftada iki gün ara vermem gerekiyor. Ama ben bu arayı vermediğim için sağ ayak bileğimde ağrı meydana geldi. Ben de bu nedenle Ordu'da koşuma iki gün ara vermek zorunda kaldım.''

SİGARA FİRMALARI TÜRKİYE'Yİ PAZAR OLARAK GÖRÜYOR
Yurdadön, ''Sigarasız Hayat Koşusunu'' yapmasının nedenlerinden birinin büyük sigara firmaları olduğunu ifade ederek, ''Avrupa'daki bir çok büyük sigara firması Türkiye'yi adete bir kar pazarı gibi görüyor. Bunun nedeni de Türkiye'de 9-16 yaş arası genç sayısının fazlalığıdır. Çünkü siz 25 yaşındaki bir genci eğer sigara içmiyorsa, bir daha sigaraya başlatamazsanız. Ama 9 veya 16 yaşındaki gençleri rahatlıkla sigaraya başlatabilirsiniz'' diye konuştu.

Yurdadön, çocukların yanında sigara içen yetişkinlere ceza verilmesi ve 18 yaşından küçüklere sigara satılması yasağının uygulaması konusunda denetimlerin artırılmasını istediğini de bildirdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder